Badania Google: SEO bez SEMu nie ma znaczenia


Badacze z Google’a podzielili się z wynikami swoich ostatnich prac dotyczących zależności pomiędzy SEO a marketingiem w wyszukiwarce.

Według Lizzy Van Alstine i Davida Chana pozycjonowanie traci gwałtownie na znaczeniu jeżeli nie jest ono wsparte spójnymi działaniami w obszarze SEM.

GoogleDoświadczenie przeprowadzono na 5,3 tysiącach przykładów uporządkowanych następnie w ramach czterech scenariuszy. Dwa pierwsze dotyczyły całkowitego zatrzymania lub mocno ograniczenia skali kampanii reklamowej w wyszukiwarce. Gdy działania SEM są całkowicie wyłączone, to klikalność w konkretną stronę www w Google’u spada o aż 85%. Z kolei w przypadku gdy kampania reklamowa w wyszukiwarce jest znacząco okrojona – zainteresowanie określonym adresem internetowym zmniejsza się o 80%.

Pracownicy Google’a wzięli także pod uwagę sytuacje, w których środki na działania SEM wzrastają: od zera lub prawie od zera. W pierwszym przypadku poziom kliknięć w dany rekord w Google’u wzrasta o 79%. Natomiast w drugim przypadku – występuje zwiększenie ruchu na stronę www o 78%. Jak podkreślają Van Alstine i Chan wyniki tych badań są średnią dla wszystkich branż. W przypadku jednej branży synergia działań SEM i SEO może przekładać się na 20-procentowy wzrost zainteresowania danym adresem internetowym, w przypadku innej – o ponad 100%.

– Istnieje kilka czynników, które miały prawdopodobnie wpływ na takie a nie inne wyniki. Pierwszym z nim jest efekt synergii, w ramach którego użytkownik otrzymuje odpowiednio dopasowane do zapytania informacje zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach. Drugim czynnikiem, wpływającym na wyniki badania, jest ciągłe doskonalenie mechanizmów płatnych reklam AdWords przez Google. Nie ma miesiąca bez nowych rozwiązań, dopasowań czy rodzajów reklam. Cel jest jeden – serwowanie użytkownikom jak najbardziej dopasowanych do zapytania informacji. – wyjaśnia Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic

– Znana jest też wśród marketerów internetowych strategia zajmowania możliwie wszystkich rodzajów wyszukiwania, zarówno organicznego (wideo, mapy, obrazy), jak i płatnego. Nie jest to pierwsze badanie Google pokazujące powiązania w sukcesie odnoszonym przez strony www w powiązaniu z SEO i SEM. Po raz pierwszy jednak różnice są tak duże. – dodaje Kowalik.

 

Źródło: internet-news.com.pl


Tagi: , ,

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close