Czym jest copywriting


Trudno za pomocą kilku słów zdefiniować pojęcie copywritingu, bo ewaluuje ono wraz z zmianami zachodzącymi w branży reklamowej. Jednak, jako że za główne zadanie copywriterów uważa się pisanie tekstów, oraz sloganów reklamowych spróbuję istotę tego zjawiska ująć jako ukrytego ducha reklamy.

Dla wielu laików może wydawać się, że jest to bardziej zabawa niż praca. W końcu co może być trudnego w wymyśleniu skutecznego hasła reklamowego? No co? Każdy kto tak myśli widać o marketingu zielonego,ani bladego pojęcia nie ma. Reklama dzisiaj to nie tylko produkt, czy usługa. To swoista dziedzina sztuki, która wymaga nie lada talentu i poświęceń. Wychodząc z założenia, że umiejętność tworzenia tekstów promocyjnych jest zabawą, równie dobrze możemy stwierdzić, że Michał Anioł malując freski w Kaplicy Sykstyńskiej nie zrobił nic wielkiego, w końcu tylko pomalował sufit. Postrzeganie rzeczywistości i odbieranie otaczającego nas świata różni się w zależności od jednostki, jej wieku, stanu cywilnego, przynależności do grupy społecznej, poglądów i szeregu pozostałych, nie zawsze jasnych czynników. Dobry specjalista z zakresu marketingu musi
posiadać wiedzę z zakresu socjologi, psychologi, public relations i w sumie nie wiadomo z ilu
dziedzin życia jeszcze by skutecznie działać. Zadanie, które stoi przed copywriterem przed
wykreowaniem reklamy, można porównać do zabiegu przeszczepu twarzy, które stawia sobie chirurg plastyczny.

I w jednym i drugim przypadku chodzi zarówno o estetykę, piękno jak i ciężką pracę.
Nie da się albowiem stworzyć dobrej reklamy z samego siebie. Do tego potrzebna jest empatia i tzw „zmysł artystyczny”, którego nie da się wypracować. Można być kreatywnym, można być cwanym, ale bez empatii, tego szczególnego zmysłu, oraz talentu stratega nasze próby dotarcia do potencjalnego klienta legną w gruzach już na starcie. Bez wcześniej wymienionych cech nie da się stworzyć czytelnego, działającego na podświadomość przekazu, który dotrze do szerokiego grona odbiorców, a właśnie na tym przede wszystkim polega copywriting. Na wykreowaniu krótkiej informacji, która oddziała na wszystkie zmysły odbiorców

Autor: Karol Rutkowski


Tagi:

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close