Google odpowie za reklamy wprowadzające w błąd


Australijski sąd uznał, że wyszukiwarkowy gigant umożliwiał zamieszczanie „mylących i wprowadzających w błąd” reklam.

GoogleZdaniem australijskiego sąd, firma Google nadużyła swojej pozycji, umożliwiając zamieszczanie w wynikach wyszukiwania reklam, które wprowadzały internautów w błąd. Australijska organizacja broniąca praw konsumentów (ACCC) zapowiedziała, że problem nie dotyczy wyłącznie koncernu z Mountain View.

Zdaniem ACCC problem występuje niemal we wszystkich wyszukiwarkach internetowych, które będą musiały wkrótce ponieść odpowiedzialność za „zwodnicze płatne wyniki wyszukiwania”. Warto podkreślić, że firma Google wygrała pierwszą sprawę dotyczącą tego problemu, jednak sąd zmienił swoją decyzję po apelacji ACCC.

Tym razem sąd uznał, że firma Google dopuściła się nadużyć w okresie od marca 2006 do lipca 2007 roku, gdy dla zapytań dotyczących marki Honda Australia w wynikach wyszukiwania wyświetlał płatne reklamy konkurencyjnego CarSales. Reklamy polecające CarSales miały być stylizowane na pochodzące od Honda Australia.

– To technologia od firmy Google odpowiada za to, jakie reklamy można stworzyć i co jest wyświetlane – uzasadniał swoją decyzję sąd. Wyszukiwarkowy gigant, oskarżany niedawno o omijanie ustawień przeglądarki Safari, zarabia obecnie przede wszystkim na reklamach. W związku z australijskim postępowaniem będzie musiał uruchomić program, który ma przeciwdziałać nadużyciom, a także zapłacić koszty procesu sądowego.

 

źródło: Dziennik Internautów


Tagi: ,

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close