Niekonwencjonalne formy reklamy


W dzisiejszym, dynamicznym świecie ludzie poszukują coraz to nowszych form rozrywki i kontaktu z innymi. Chcą się bawić, śmiać, rozerwać, a do tego już dawno przestały im wystarczać media tradycyjne, jak prasa, radio czy telewizja.

Do tego nowego modelu świata pragną się wpisać także twórcy reklam. Nie wystarczy już nakręcenie spotu reklamowego i emitowanie go w odpowiednich porach w telewizji. Coraz mniej osób także słucha radia czy zagląda do gazet.

Najbardziej rozpowszechnionym medium stał się Internet. Można tam odnaleźć wszelkie nowe, nietypowe formy reklamy, gdyż te niekonwencjonalne nie przyciągają już tak bardzo uwagi odbiorców. Popularnymi formami w przestrzeni sieciowej są reklamy na portalach społecznościowych. Różne gry, zabawy i konkursy sponsorowane przez reklamodawcę są na tyle niepozorne, że czasem trudno się nawet zorientować, że to jest reklama.

Kampanie reklamowe idą jeszcze krok dalej – wychodzą na ulice. Coraz liczniejsze stają się happeningi, na ogół niewinnie wyglądające, niby przypadkowe i spontaniczne spotkania i działania różnych osób. Jako przykład można tu podać akcję pewnej znanej firmy meblowej, która przy okazji zmiany swojej siedziby w jednym z polskich miast zorganizowała happening, którego uczestnicy protestowali przeciwko zmianom. Akcja była skuteczna – do happeningu dołączyli się przypadkowi przechodnie, a nowo otwierany sklep odwiedziło tego dnia aż sto dwadzieścia tysięcy konsumentów.

Aby dać ludziom jeszcze więcej rozrywki, agencje reklamowe prowadzą kampanie na zasadzie gry, która dzieje się w przestrzeni publicznej. Zaczyna się od rozdania niewinnych ulotek, na których widnieje jakiś intrygujący slogan. Odbiorcy poszukują na ten temat informacji w sieci, gdzie trafiają na jeszcze bardziej przykuwającą uwagę stronę internetową. Całość przypomina nieco grę w podchody, w której gracze podążają śladami wskazówek udzielanych przez twórców kampanii, ostatecznie docierając do finału, jakim jest ukazanie reklamowanego produktu.

Niekonwencjonalnymi formami reklamy mogą być też takie pomysły, jak wytatuowanie na swoim ciele produktu danej marki, zapłacenie przez firmę rodzicom, aby nazwali swoje dziecko nazwą ich marki, wykorzystywanie coraz nowszych technologii (np. 3D) do ekspozycji produktu.

Autor: Ewa Przestrzelska


Tagi:

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close