Nielsen: internet najszybciej rozwijającym się medium reklamowym


W I kwartale bieżącego roku globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 3,1 proc. Wzrosty odnotowano w przypadku niemal każdego rodzaju mediów, a najwyższy stał się udziałem internetu.

Z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse wynika, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku globalne wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się w ujęciu rocznym o 12,1 proc.

Następne pod tym względem były radio (+7,9 proc.), outdoor (+6,4 proc.), kino (+4,1 proc.), prasa codzienna (+3,1 proc.) i telewizja (+2,8 proc.). Jedynie w przypadku czasopism odnotowano spadek o 1,4 proc.

Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata zaobserwowano znaczące różnice jeśli chodzi o rozwój każdego z segmentów reklamowego rynku.

W przypadku telewizji nakłady na reklamę w Ameryce Północnej wzrosły rok do roku o 4 proc., a w Ameryce Łacińskiej o 7,5 proc. Tymczasem w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki odnotowano wzrost aż o 33,8 proc.

Wydatki na reklamę online zwiększyły się o 12,1 proc. w Europie, o 31,8 proc. w Ameryce Łacińskiej oraz o 35,2 proc. na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Nakłady na reklamę zarówno czasopismach, jak i w prasie codziennej wzrosły w Ameryce Łacińskiej i w regionie Azji i Pacyfiku – odpowiednio o 7,6 proc. i 10,3 proc. oraz o 3,6 proc. i 5,4 proc. Tymczasem w Ameryce Północnej w przypadku obu tych rodzajów mediów odnotowano spadki.

Jeśli chodzi o radio, wzrost wydatków reklamowych został zanotowany w każdym regionie świata, w tym w Ameryce Północnej o 2,6 proc., w Europie o 2,8 proc., w Ameryce Łacińskiej o 18 proc., a na Bliskim Wschodzie i w Afryce o 21,1 proc.

Wydatki na reklamę kinową najbardziej zwiększyły się w regionie Azji i Pacyfiku – o 27,1 proc. Zrekompensowało to spadki zaobserwowane w Ameryce Łacińskiej i w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki.

Z kolei w przypadku outdooru reklamowe nakłady wzrosły o 4,4 proc. w Ameryce Łacińskiej, o 45,3 proc. na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz o 21,1 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Tylko w Europie wydatki na reklamę w tym segmencie zmalały o 1,2 proc.


Tagi: ,

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close