Reklama w internecie najlepiej opłacalna


Wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się o ponad 12 procent w porównaniu do zeszłego roku. To najwięcej spośród wszystkich mediów.

Według raportu przygotowanego przez firmę Nielsen wpływy na reklamę wzrosły o 3,1 procent w stosunku do zeszłego roku. Większe zyski ze sprzedaży reklam odnotowały niemal wszystkie rodzaje mediów.

Najszybciej rozwija się europejski rynek reklam internetowych, które w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku odnotował wzrost wpływów o 12,1 procent większy niż za ten sam okres w zeszłym roku. Ameryka Łacińska z kolei na reklamie online zarobiła aż o 32 procenty więcej, a Bliski Wschód i Afryka o 35 procent.

Drugie co do zarobków było radio, które otrzymało o 8 procent więcej wpływów niż w zeszłym roku. Największą poprawę zysków zanotowano znowu na Bliskim Wschodzie i w Afryce – 21,1 procent oraz w Ameryce Łacińskiej – 18 procent.

Telewizja nie może pochwalić się tak dobrym wynikiem, ale również wpływy z reklam za pierwszy kwartał zwiększyły się o 3 procenty. Bliski Wschód i Afryka znowu wysunęły się na prowadzenie – 34 procent, ale już druga Ameryka Łacińska to tylko 7,5 procent więcej.

Najgorzej w zestawieniu wypadła prasa, a szczególnie czasopisma. Co prawda gazety poprawiły wynik o 3 procenty, ale magazyny odnotowały spadek wpływów o 1,4 procenta, największy wpływ na to miał wynik w Ameryce – spadek o 5 procent.

Dane za Global AdView Pulse

Źródło: interaktywnie.com


Tagi: ,

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close