Reklama z wykorzystaniem portali społecznościowych. Mocne i słabe strony.


Rozwój nowych technologii i mediów niesie za sobą wiele zmian, także w sferze reklamy. Nowo powstające miejsca w przestrzeni sieci, dają wiele nowych możliwości do wykorzystania ich, jako przestrzeni reklamowej. Jednym z najlepszych przykładów mogą tu być portale społecznościowe i potencjał, jaki w sobie mają.

Największym plusem, jaki niesie ze sobą reklama z wykorzystaniem portali społecznościowych, typu Facebook, jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Wystarczy założyć stronę swojej firmy czy jakiegoś produktu i działać poprzez rozpowszechnianie jej na stronach użytkowników portalu. Można organizować konkursy, w których do wygrania jest reklamowany produkt, czy dawać go chętnym do przetestowania. Z każdym takim konkursem liczba kliknięć Lubię to! na stronie produktu będzie się powiększać, a to przyczyniać się będzie do wzrostu popularności danej marki.

Poza założeniem swojej strony na takim portalu, można też wykupić w nim reklamę, która będzie się pojawiała na profilach osób indywidualnych. Takie reklamy najczęściej są dostosowane do zainteresowań użytkowników, które są śledzone przez wyszukiwarki, na podstawie wpisywanych przez nich fraz. Ten rodzaj reklamy, bardzo korzystny, pozwala na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, którą ustalono w trakcie tworzenia produktu.

Możliwością, jaką daje reklama na portalach społecznościowych, jest nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi konsumentami. Wystarczy umieścić komentarz na ich profilu, na przykład dotyczący wstawionego przez użytkownika zdjęcia, a dzięki temu można liczyć na pozytywny odbiór firmy. Jest to rodzaj kampanii wizerunkowej, którą można prowadzić na potrzeby promowania całej firmy, jako marki, lub po prostu konkretnego produktu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby, na profile których dana firma czy produkt zagląda, zaczną się z nim utożsamiać lub polecać go znajomym.

Niebezpieczeństwem, jakie niesie reklama na portalach społecznościowych, może być znużenie lub irytacja użytkowników, jeśli reklamy danych produktów są zbyt nachalne. Może to spowodować efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego i odbiorcy zamiast się danym produktem zainteresować, będą starali się go unikać, gdyż zwyczajnie będą czuli przesyt daną marką.

Reklamy na portalach społecznościowych, facebooku czy reklama na naszej klasie należy więc prowadzić rozsądnie, aby nie odrzucać potencjalnych klientów nachalnością, a jednocześnie umieć ich zaciekawić swoją marką.

Autor: Ewa Przestrzelska


Tagi: , ,

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close