Rynek reklamy online wciąż rośnie


Jak wynika z badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC, tendencja wzrostowa na rynku reklamy online wciąż się utrzymuje.

Wydatki ogółem na reklamę w polskim internecie w trzecim kwartale 2011 roku wyniosły 453 miliony złotych (w porównaniu z analogicznym okresem z roku wcześniejszego jest to wzrost o blisko jedną czwartą). Wzrastają wydatki na reklamę online w kolejnych sektorach gospodarczych (handel, czas wolny, farmaceutyki).

Największe udziały w torcie reklamowym online w trzecim kwartale 2011 stanowi nadal reklama graficzna (38%) oraz reklama typu SEM (34%). Na kolejnych miejscach znalazły się ogłoszenia (19%) oraz e-mail (7%). W przypadku wszystkich typów reklamy zanotowano wzrosty w stosunku do trzeciego kwartału zeszłego roku.

Szczególną uwagę zwraca dynamika wydatków obserwowana z perspektywy sektorów gospodarczych. O ile finanse są nadal sektorem pozyskującym największe udziały w torcie reklamowym online , na pozostałych miejscach podium znalazły się nowe branże – czas wolny i handel. W sumie te 3 sektory generują 38% wydatków. Znaczne wzrosty wydatków zanotował także sektor farmaceutyczny.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim fakt, że handel i czas wolny zastąpiły motoryzację, telekomunikację odpowiednio na drugim i trzecim miejscu, jeśli chodzi o wielkość wydatków poszczególnych branż. Bardzo duże wzrosty wydatków zanotował także sektor farmaceutyczny. Wszystkie wyżej wymienione do tej pory reklamowały się głównie w mediach tradycyjnych – w tej chwili bardzo wyraźnie widać, że również one zaczynają przesuwać swoje budżety marketingowe do internetu. To bardzo pozytywny sygnał dla branży i mam nadzieję, że utrwali się w kolejnych miesiącach – mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

 

źródło: Dziennik Internautów

Tagi: ,

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close