Za rok reklama internetowa wyprzedzi gazetową. Display, wideo i social szybciej w górę niż SEM


ZenithOptimedia Group prognzuje, że za rok udział internetu w globalnym rynku reklamowym będzie wyższy niż gazet, a za dwa lata przekroczy 20 proc. Wydatki na reklamę bannerową (w tym wideo i social media) będą rosły szybciej niż wartość marketingu w wyszukiwarkach.

Według ZenithOptimedia Group w 2014 roku do internetu trafi 21,5 proc. wszystkich wydatków reklamowych, czyli o 5,5 pkt proc. więcej niż w ub.r. Firma podkreśla, że e-reklama już teraz stanowi jedną czwartą łącznych budżetów marketingowych w Kanadzie, Danii, Norwegii, Korei Południowej, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Na najbardziej rozwiniętym rynku angielskim w ub.r. internet miał aż 33 proc. udziału w rynku reklamowym, a w 2014 roku będzie mieć 39 proc.

ZOG szacuje, że w latach 2011-2014 internet zapewni 55 proc. wzrostu wydatków reklamowych. Natomiast telewizja przyczyni się do 41 proc. tego wzrostu.

Reklama internetowa rośnie szczególnie kosztem prasowej. W latach 2001-2011 udział internetu w rynku marketingowym zwiększył się o 14 pkt proc., natomiast udział gazet spadł w tym samym czasie o 12 pkt proc., a czasopism – o 5 pkt proc. „Czasopisma ucierpiały mniej niż gazety, bo ich czytelnicy są mniej skłonni do czytania dłuższych, magazynowych artykułów w internecie, ponadto czasopisma nie polegają aż tak na szybkim dostarczaniu informacji, w czym sieć ma ogromną przewagę nad gazetami” – uzasadniają specjaliści z ZenithOptimedia Group.

Zdaniem ZOG w latach 2011-2014 wydatki na reklamę w gazetach będą się zmniejszać średnio o 1,2 proc. rocznie, ale w przypadku czasopism sytuacja ustabilizuje się w 2014 roku. Firma zaznacza, że szacunki te dotyczą tylko wersji drukowanych gazet i magazynów, podczas gdy ich serwisy internetowe oraz wersje i aplikacje  mobilne zostały uwzględnione przy reklamie w internecie.

Globalne wydatki na reklamę internetową w latach 2011-2014 mają zwiększać się średnio o 16 proc. rocznie. Przy czym szeroko rozumiana reklama reklama bannerowa, do której ZOG zalicza też wideo i reklamę w mediach społecznościowych, będzie rosła rok po roku o 20 proc., reklama w wyszukiwarkach – o 15 proc., a ogłoszenia – o 8 proc. Reklama bannerowa – właśnie dzięki dynamicznemu wzrostowi mediów społecznościowych i wideo – w 2014 roku będzie stanowić już 40 proc., czyli 4 pkt proc. więcej niż w ub.r.

Z kolei na reklamę w mediach społecznościowych w 2014 roku zostanie przeznaczone według ZOG ponad dwa razy więcej niż w ub.r., co znaczy, że rok po roku te wydatki będą rosły aż o 31 proc. „Serwisy społecznościowe są obecnie na czele lub w czołówce list najczęściej odwiedzanych stron na rozwiniętych rynkach, ich popularność w krajach rozwijających się także szybko rośnie. Średni koszt reklamy w mediach społecznościowych jest obecnie niższy niż koszt innych typów reklamy bannerowej, po części dlatego że reklamodawcy wciąż uczą się, jak angażować konsumentów. Jednak lepsze targetowanie i nowe formy reklamy (jak np. zdarzenia sponsorowane na Facebooku) przyniosły wzrost cen w 2011 roku – trend, który powinien się utrzymać” – uzasadniają analitycy ZOG.

 

Źródło: wirtualnemedia.pl


Tagi: ,

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close