Pylony reklamowe to konstrukcje, które pokazują kierunek potencjalnemu klientowi do siedziby firmy oraz informują o działalności przedsiębiorstwa. Celem pylonów jest dotarcie do jak najliczniejszej liczby osób, z tej przyczyny najczęściej są instalowane przy drogach, bardzo często wzdłuż autostrad albo innych tras z dużą liczbą przewijających się aut. Takie reklamy powinny być dobrze widoczne z daleka, a co za tym idzie powinny być wysokie i duże aby, spokojnie można by było je zobaczyć z auta.
Budowa pylonów:
- wewnętrzna konstrukcja stalowa zabezpieczona antykorozyjnie poprzez malowanie proszkowe lub cynkowanie
- poszycie pylonu wykonane z dibondu, alucobondu, blachy lub tworzyw sztucznych takich jak plexi (PMMA), PCV itp.
- fundament przestawny lub konstrukcja podziemna trwale związana z gruntem z zalanymi elementami kotwiącymi przystosowanymi do szybkiego montażu z częścią nadziemną pylonu